.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استاندار : رسانه ها عمق فاجعه را انعكاس دهند
استاندار مازندران با تاكيد بر آمادگي سازمان‌ها براي مقابله با حوادث غيرمترقبه در استان گفت: حوادث غيرمترقبه باعث اين مسئله در استان نشود كه به دليل عدم نظارت، نان به قيمت هزار تومان در استان خريد و فروش شود...
استاندار : رسانه ها عمق فاجعه را انعكاس دهند

استاندار مازندران با تاكيد بر آمادگي سازمان‌ها براي مقابله با حوادث غيرمترقبه در استان گفت: حوادث غيرمترقبه باعث اين مسئله در استان نشود كه به دليل عدم نظارت، نان به قيمت هزار تومان در استان خريد و فروش شود.

به گزارش فارس ، سيدمحمد كريمي ظهر امروز در جلسه ستاد حوادث غيرمترقبه استان مازندران اظهار داشت: سال گذشته تجربه تلخي در مازندران به وقوع پيوست و از همين الان بايد نيازمندي‌هاي استان تا زمستان امسال مشخص شود.
وي با اشاره به اينكه جبران خسارت‌هاي توفان در استان از طريق منابع موجود بانك‌ها انجام مي‌شود تصريح كرد: بانك‌هاي ملي، صادرات و تجارت به عنوان بانك‌هاي عامل در استان براي پرداخت تسهيلات مشخص شدند.

استاندار مازندران به مسئولان بانك‌ها در استان قول داد تا در قبال تامين نيازمندي‌هاي خسارت‌ديدگان در حال حاضر از طريق تسهيلات، ابلاغ اعتبار بانك‌ها نيز تا دو هفته ديگر انجام شود.
وي با اشاره به اينكه در حال حاضر مجموعه استان مازندران از محل سود و كارمزد از بانك‌ها 36 ميليارد تومان طلب دارد گفت: مسئولان بانك‌ها مي‌توانند از همين محل تسهيلات خسارت‌ديدگان را تامين و پرداخت كنند.

كريمي به بانك‌ها نيز ماموريت داد تا پرونده‌هايي كه براي پرداخت تسهيلات آماده شدند را حتي در روز‌هاي تعطيل پذيرش كنند.
استاندار مازندران از تشكيل كميته تشخيص براي پرداخت كمك بلاعوض به خسارت‌ديدگان خبر داد و تصريح كرد: در اين كميته يك نماينده از شوراي روستا، بخشداري و دستگاه‌هاي مسئول حضور دارند تا اعتبار اختصاص يافته به بيراه خرج نشود.
وي خواستار طبقه‌بندي خسارت‌ها در سطوح صنعتي، كشاورزي و خانگي شد و يادآور شد: برآورد خسارت‌ها بايد كاملاً كارشناسي شده باشد تا مردم ضرر نكنند.

كريمي با تاكيد بر اين نكته كه آب‌رساني و برق‌دار كردن روستاهاي خسارت ديده بايد مورد توجه جدي باشد گفت: كمك گرفتن از استان‌هاي معين نيز توسط مسئولان فرهنگ شود.
استاندار مازندران با اشاره به اينكه رسانه‌ها با توجه به عمق فاجعه اطلاع‌رساني نكردند بيان داشت: عمق فاجعه خيلي زياد بود ولي به‌ درستي انعكاس نيافت.

كريمي تاكيد كرد: رسانه‌هاي استان براي انعكاس درست اخبار از تمام ضابطه و رابطه كاري خود استفاده كنند.
وي با اشاره به اينكه در موقع بحران انتشار خبر بايد با رئيس ستاد بحران و يا حداقل روابط عمومي استانداري هماهنگ شود افزود: استقرار نماينده استاندار در مجموعه صدا و سيما در مواقع بحران ضروري است.

استاندار مازندران در بخش ديگري از سخنانش خواستار اطلاع‌رساني گسترده‌تر هواشناسي مازندران در زمان بحران‌ها شد و تصريح كرد: امكانات هواشناسي استان مازندران نيز بايد افزايش پيدا كند تا در مواقع ضروري بتوان به اين امكانات براي پيش‌بيني مراجعه كرد.
وي خواستار حضور بيشتر شركت‌‌هاي آب روستايي و شهري و همچنين نانوايي در مواقع ضروري و بحراني شد و گفت: ذخيره‌سازي آرد و گندم نيز از همين الان بايد مورد توجه قرار گيرد.

كريمي از هلال احمر استان نيز خواست تا پد هليكوپتري خود را تكميل كند تا با آمادگي بيشتري به شرايط بحراني وارد شود.
استاندار مازندران بيان داشت: در طول سال دستگاه‌ها ميليارد‌ها تومان براي اجراي پروژه‌ها هزينه مي‌كنند ولي براي تهيه نيازمندي‌هاي ضروري دستگاه خود كه در مجموع استاني يك ميليارد تومان نياز است توجهي نمي‌كنند.

وي از دفتر فني مهندسي، سازمان مسكن و شهرسازي در شهر‌ها و از بنياد مسكن استان در روستاها خواست تا از طريق اصول مهندسي بر كار ساخت و ساز‌هاي تعميري و ايجادي نظارت كنند.

كريمي به مسئولان ستاد حوادث استان نيز ماموريت داد تا زمستان سال‌جاري هر 15 روز يك‌ بار جلسه ستاد حوادث برگزار كنند تا تمام ماموريت‌هاي سازمان‌ها مشخص شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.171 seconds.